"Elég neked az én kegyelmem." 2.Kor 12,9
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Rólunk

SZÍV KÖZÖSSÉG

Bővebben

 
VIRRASZTÁS
 
Napi evangélium

 
Az ima szellemvilágból nézve - Video
 
Medjugorje üzenete

 
Tanítások

 
Ezoteria és tévtanítások csapdái
 
Videók

 
Tanúságtételek
 
Link ajánló

http://www.tisztasor.com

www.777blog.hu 

www.avemaria.gportal.hu

www.metropolita.hu

www.karizmatikus.hu

www.nyolcboldogsag.hu

www.zarandok.hu

www.magyarkurír.hu

www.jelenesek.freeweb.hu

www.emmausz.hu

www.mecses.kozosseg.com

www.hu.gloria.tv

 

 
Varga Laci atya

Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.

https://www.youtube.com/watch?v=fJXqlq7CEJo&feature=emb_logo

“Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje. Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem az EU-ban.

Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz, akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami csak a vallások összefogásával nyerhető meg.

 

A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos, a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten, vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből pedig brutalitás lett.

 

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az éc terjedése, az abortusz törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig férfinak tekinteni.

 

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt, hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva. Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek. Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.

 

Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül, akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a teljesség igénye nélkül.

 

Mit tehetünk?

Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget. Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem, a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.

 

Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat, hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen. Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes. Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket, jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.

 

Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.

 

Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?

Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással. Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó, iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával. Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.

 

Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse. Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát, Isten szereteturalmát.

 

Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő, aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt: mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk, mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket, hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen, nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a szeretet.

 

Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben. Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból amink van.

 

Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én, Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér, ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé, ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot. Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.

 

Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”

 
Gordon módszer
Kelemenné Hajnal Csilla
 
Te kit választanál ...?

Amikor egy filozófiai rendszer divatjelenséggé lesz, fogyaszthatóságának alapfeltételévé válik a vulgarizálódás, leegyszerűsítés. A mai konzumgondolkodás amúgy sem tűr meg semmi olyat, ami bonyolult rendszereket rejtene magában, kilöki, mint a vágyteljesítés nem azonnali eszközét. Így sok, amúgy hívők számára is veszélyes tan szelídülhetett ártalmatlanná , és a világi ember, aki különböző áramlatok között evickél, talán nem is ismeri fel a dolog hátterében rejlő veszélyeket. Az okkultizmusnak szinte minden ága természetes módon fogyasztásra alkalmas változatban hódít. (Lásd újságok horoszkóp rovata, jósiskolák stb.)
Az ige pedig erre int:
"Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen benneteket bölcselkedéssel, hamis tanítással, ami emberi hagyományon és a kozmosz elemein alapszik, nem pedig Krisztuson." (Kolossé 2,8.)
A legifjabb nemzedék sem menekülhet a kor szellemének hatása alól: a New Age szellemisége és eszköztára a nevelés területén is felvonul. A szellemileg mindenevő családok épp úgy áldozatai lehetnek a New Age-es korszellemnek, mint a válogató, gyermekük jövőjét pontosan és tudatosan megtervezni kívánók. A modern, XX. századi pedagógia ugyanis az évszázadok óta művelt tekintélyelvű oktatási módszereken kívül számos alternatívát kínál. Célkitűzéseikben kétségkívül vonzóak, fejlesztő hatásúak és megnyerők. A szülők elé tárt ideológiájuk ugyanolyan leegyszerűsített, mint ahogy a korszellem ezt diktálja. A legnépszerűbbek közül most kettőt, a Waldorf és a Gordon módszert emelném ki.
 
A Waldorf-iskola félelem nélküli tanulást, bukásmentességet, drukk nélküli teljesítményt ígér. Nem osztályzatokkal, hanem a képességeket személyiségükben értékelő bizonyítványokkal jelzik a gyerekek előmenetelét. De vajon önszántából, külső ráhatás nélkül, saját buzgalmából akar-e a gyermek tanulni? Jó-e, ha a személyiségét ítélik a gyermeknek, s nem az objektív teljesítményét? Ha mindenkit továbbvisznek, a mérhető tudás az iskola befejezésekor vajon mire elegendő? Lehetne folytatni a kérdéseket, s a szülők pro- és kontra meg is teszik, mielőtt döntenének. De arról nem esik szó, hogy milyen kapcsolatban áll ez az oktatási rendszer Rudolf Steinerrel és az okkult antropozófiával. Arról főképp nem, hogy kit képvisel Steiner és filozófiája. A Waldorf-iskolák egy része még a mai napig is kereszténynek vallja magát.
A Waldorf-iskolák kereszténysége azonban valami egészen más, mint a bibliai hit, amelyet Steiner, mint dogmatikust elutasít. Szerinte az antropozófia Krisztus impulzusa más, szabadabb , amelyet többek között a távol-keleti okkult emberkép és inkarnáció határoz meg, tele van antik misztériumkultusszal, ( ) keveredik evolúciós elmélettel és a bibliai hit elemei is megtalálhatók benne. (Traugott Kögler)
A Waldorf-iskolákban nem tanítják nyíltan az antropozófiát, de ezen az alapon nevelnek. Azaz a gyermek szubjektív választását és az egyéni akaratának szabad érvényesítését alapelvüknek tekintik. De mi is az az antropozófia, amely olyan sokféle arcot mutat? Az okkultizmus egyik válfaja, a megismerés egyik útja, amit az én szabadságának és a tudattágításnak a révén akar elérni. A cél ugyanaz, mint más okkult rendszereknél: az embernek meg kell teremtenie önmagában a feltételeket ahhoz, hogy az érzékfölötti szellemvilág beáramolhassék. Krisztus nevét is használja (innen ered a Krisztus-impulzus ), aki antropozófiai értelmezés szerint a Logosz , az Ige, a hat Elohim összessége, akik a nappal egyesültek. Tehát Ő egy Napból való szellem, aki a vallástörténet során már korábban is felhasznált más alakokat, mint burkot , hogy impulzusokat, ösztönzéseket adjon az emberiségnek. (Pl. Vishva-karman, Ahura-Mazda stb.) Krisztusnak Jézusban való megtestesülése pedig mindennek a sok megtestesülésnek a tetőpontja és lezárása, és ezen keresztül árad be az emberiségbe a továbbfejlődés döntő impulzusa.
A bibliai kijelentés szerint pedig Jézus Krisztus az egyetlen igaz, élő, személyes Isten fia, az Atyához vezető egyetlen és igaz út. Nem egy impulzus az önmegváltásra, a továbblépésre az evolúciós lépcsőkön és a jó cselekedetek felhalmozására, hanem Ő MAGA A KEGYELMES MEGVÁLTÓ! Nem impulzusa, hanem beteljesítője a megváltásnak, megtestesülésével és halálával szabad utat nyitott az Atyához.
Végezetül pedig egy németországi pedagógiai munkaközösség állásfoglalásából idézünk: A Waldorf-iskolának előnyei mellett nagy pedagógiai hátrányai is vannak. ( ) Az antropozófiai módon kialakított tanítás kétségkívül az antropozófiára készíti elő a gyerekeket. A Waldorf-iskola keresztényi voltát a gyerekek gyakran nem tudják megkülönböztetni szüleik hitétől és ( ) a gyülekezet hitvallásától, amelyhez tartoznak. ( ) A nyilvános iskola, noha számos tanára ateista, mégiscsak világnézeti semlegességre kötelezett. A Waldorf-iskolában azonban a gyermek egy önmagában zárt világnézettel és pedagógiával találkozik. (Dr. L. Gassmann: Az antropozófia keresztény szemmel című könyvéből)
 
Az alternatív pedagógiák egy másik nagy ágát képezik azok, amelyek a hagyományos, zsidó-keresztény kultúrában szokásos, tekintélyelvű nevelést kritizálják. Az Ige ezt írja: Ti gyermekek, engedelmeskedjetek szüleiteknek minden tekintetben, mert ez kedves az Úrnak. (Kolossé 3,20.) Az 1Tim 3,4-ben is a püspökségre törekvő férfit a gyermeknevelés területén így jellemzi: olyan, aki a maga háza népét jól vezeti, gyermekeit engedelmességben és teljes tisztességben neveli.
Ezen irányzatok felbukkanásának táptalaját valószínűleg az a nevelői magatartás adta, amely a tekintélyelvűség felhasználásával jogot formált a gyerekek iránti durvaságra, érzéseik semmibevételére, akaratuk sárbatiprására. Néha az Ige a nevelőket (szülőket) is inti: Ti apák pedig ne ingereljétek gyermekeiteket, hanem neveljétek az Úr tanítása szerint, fegyelemmel és intéssel. (Efezus 6,4.) Az Úr tanítása pedig szeretetre és bölcsességre int. A fentebb említett nevelési módszerek egyik legismertebbje Thomas Gordon nevéhez fűződik, amely kétségkívül sok előnyös és szimpatikus elemet is tartalmaz. A Gordon-tanfolyamok népszerűsége is igen jelentős, sőt bizonyos keresztény körökben is elterjedt, főleg az USA-ban.
Dr. James Dobson keresztény pszichológus a következőket írja a módszerről (Dobson doktor kritikusa a módszernek, keresztények számára nem is javasolja, de elismeri, hogy vannak hasznos oldalai is): Ezeken a tanfolyamokon el lehet sajátítani mindenekelőtt a gyerekekre való jobb odafigyelést, a gyermek szülő egyezség kialakítását, és a szülői türelem növelését célzó gyakorlatokat. Továbbá bemutatnak néhány módszert a gyermekeiket jobban megérteni vágyó, és őket egészségben megőrizni kívánó szülők számára.
Azonban a Gordon-program egyik fő alapját képezi a szülői tekintély elutasítása, helyébe a minden esetben való megbeszélést és kompromisszumkeresést teszi. Természetesen szükség van ezekre is, de vannak esetek, amikor a szülői tekintély dönti el, mit kell tennie a gyermeknek saját jóléte érdekében. Ha már a szülői tekintélyt sem tudja elfogadni (mert nem tanították meg neki), később Isten iránti engedelmessége is kérdésessé válhat. (De még a társadalmi berendezkedés is tekintélyelvű: a kormány döntéseitől kezdve a főnöki utasításokig sok mindent el kell fogadni.) Ráadásul vannak olyan dolgok, amikben egy gyermek nem dönthet, mert nem is tud. Dobson doktor kettő, a keresztényekre igen veszélyes nézetre hívja fel a figyelmet a Gordon-módszerrel kapcsolatban.
Thomas Gordon nyilatkozta: A gyermekek alapvetően jók, csupán a szüleikkel és környezetük más tagjaival való rossz kapcsolat rontja el őket.
 
Az Ige csalárd szívről és eredendő bűnről ír. Azonban, aki ezt figyelmen kívül hagyja, s a gyerekeket eredendően jóságos kis fickóknak könyveli el, az félreáll az útból, s hagyja a gyermek valódi természetének kibontakozását. (A tapasztalat azt bizonyítja, a gyerekeket nem kell a rosszra megtanítani, tudják azt ők maguktól is.) Ráadásul a be nem avatkozó szülői magatartás magára hagyja a gyermeket abban a kritikus pillanatban, amikor meg kell tanulnia küzdeni a rossz ellen, illetve meg kéne tanítani a jó és a rossz különbségtételére.
A másik bírálható filozófiai tana Gordon doktornak: Mint szülőknek nem kötelességünk, de nincs is jogunk arra, hogy elültessük gyermekünkben értékrendszerünket, hitünket és magatartásnormáinkat. Ehhez már nincs hozzáfűznivaló.
 
A témáról részletesebben az alábbi irodalmakból lehet tájékozódni:

Dr. Lothar Gassmann: Az antropozófia keresztény szemmel
Christiane Gratenau: Rudolf Steinertől Jézus Krisztusig
Dr. James Dobson: Az akaratos gyerek
A cikk korábbi lelőhelye:
 
 
 
Látogatók
Indulás: 2010-11-12
 
Névnap

 
Aktuális

 

 

 

 

 

 
FILM

MOLOKAI: Az átok szigete

 

 
Maiige

 
Hírek
 
Mária Rádió

 
Imádságok
 
Dalszövegek

 

Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon