"Elég neked az én kegyelmem." 2.Kor 12,9
Idő
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Rólunk

SZÍV KÖZÖSSÉG

Bővebben

 
VIRRASZTÁS
 
Napi evangélium

 
Az ima szellemvilágból nézve - Video
 
Medjugorje üzenete

 
Tanítások

 
Ezoteria és tévtanítások csapdái
 
Videók

 
Tanúságtételek
 
Link ajánló

http://www.tisztasor.com

www.777blog.hu 

www.avemaria.gportal.hu

www.metropolita.hu

www.karizmatikus.hu

www.nyolcboldogsag.hu

www.zarandok.hu

www.magyarkurír.hu

www.jelenesek.freeweb.hu

www.emmausz.hu

www.mecses.kozosseg.com

www.hu.gloria.tv

 

 
Varga Laci atya

Varga László püspök: Háború van és szellemi harc

A kaposvári megyéspüspök, Varga László atya a helyi Keresztény Értelmiségiek Szövettségének év eleji találkozóján volt meghívott előadó. Előadásában a katolikus közéletben egyedülálló módon fogalmazott meg egy pontos diagnózist mindarról, ami a világban történik.

https://www.youtube.com/watch?v=fJXqlq7CEJo&feature=emb_logo

“Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom megszerzéséért. Ez a kettő szorosan összefonódik és az embereik vírusként épülnek a be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem egyes országok kellene, hanem a világ fölötti irányítás, az energiahordozók és a vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így tudják növelni a profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a legnagyobb akadály az egy Istenhivő vallások, a zsidó és a keresztény és az iszlám erkölcsi rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje. Szerintem ezzel is indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a zsidóság elleni támadások, az iszlám világ országai közötti káosz fenntartása, háborúk kirobbantásával és a nemzetállamok elleni küzdelem az EU-ban.

Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. Mindjárt megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be a gonosz, aki a Bilbiában a Diabolosz, a Szétdobáló. Így az igazi ellenség nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a Gonosz, akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki gyilkos kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami csak a vallások összefogásával nyerhető meg.

 

A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni mindenütt a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási szintre emelni. Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush Saddam Husseint, Saddam Hussein pedig Busht nevezte Sátánnak. Ettől kezdve minden erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A Diabolos, a Szétdobáló bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend ellenében. Ehhez ki kellett iktatni Istent a történelemből, az alkotmányból, az oktatásból és a kultúrából. Külső tekintély, Isten, vallás, egyház ma már nem mondhatja meg az egyénnek, hogy mi a bűn és az erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt mindenkinek saját magának kell eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó elfogadni az intézményes vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az ember lép a helyébe. De az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné válik. Kiváló példa erre a francia forradalom jelszavainak az átalakulása: szabadságból szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a testvériségből pedig brutalitás lett.

 

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden területén. Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma a szexuális forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei a pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az éc terjedése, az abortusz törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem ezen a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás egyenlővé tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az állásukat, sőt kapnak pénz és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt mondani egy meleg házaságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő házaságával. Azok akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig férfinak tekinteni.

 

A Diabolosz, a Szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok szexualitásában is. A gyermekek szexuális irányultságának intézményes manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodás kórtól kezdve a szülők kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet beszélni és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik ki mások előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a szexualitás pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt, hogy a szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy a korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva. Általánosan elfogadott elv, hogy a kéj vágy, a mohóság és felelőtlenség nagy hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek. Általánosan elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő válasz. Akár otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.

 

Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül, akik az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem a fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a teljesség igénye nélkül.

 

Mit tehetünk?

Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a sötétséget. Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tizparancsolatra van szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok betartatására, politikai , gazdasági és a kulturális élet minden területén. El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem, a bölcsesség, a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség egyetemesen, társadalmi szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor az igazságtalanság, a gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az árulás, a hazugság, a bujaság, a kapzsiság, és a felelőtlenség egyetemesen, társadalmi szinten el legyen ítélve.

 

Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében 10 pontban foglalja össze az erkölcs fontosságát. Jó megfontolni az alábbi szempontokat. Első: az erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája a barbárság és a zűrzavar. A második: az erkölcs nem vallásilag, vagy politikailag, hanem egyetemesen kötelező. Harmardik: az erkölcsösség az emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem változtatható. Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat, hanem felfedezik, mint a csillagokat. Negyedik: az erkölcs felszabadító és nem elnyomó. Nem a ne igyál mérget törvény káros az egészségre, hanem a méreg. Ötödik: az erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó küzdelem a bennünk és a közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen. Hatodik: az erkölcs olyan, mint az utitérkép. Értelme célt és irányt ad az életnek. Hetedi: az erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi lénynek. Azt parancsolja, hogy az embereket szeressük és a dolgokat használjuk. Nem pedig fordítva, a dolgokat szeressük és az embereket használjuk. Nyolcadik: az erkölcsösség ésszerű és értelmes. Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk fel az embereket, jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra értékeljük az emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi szabadságot igazság nélkül. Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen szabadságról és jogról szól, hanem kötelességekről és felelősségről. És a tizedik: az erkölcs nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem is.

 

Ez a tíz pont, politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.

 

Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövettsége és mit tehetnek a keresztény közösségek annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?

Nem szabad elkeseredni. Szakítsunk a borulátással és a panaszkodással. Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem változik, csak nő a sötétség. Szeretnünk kell és nem gyűlölni a mást, a másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, a gyökereinkhez visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket. Egy felhígult, langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó, iszlámmal és egy kemény, a média minden eszközét felhasználó keresztényüldözéssel szemben. Továbbá hallassák a hangjukat társadalmi szinten is a keresztény egyházak közösen. Csak ökumenikus szinten érhetünk el igazán eredményt ebben a szellemi harcban. Ezek közül mutassunk követhető életpéldát a fiatalok számára. Kényelmes komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a cél érdekében. Az időnkből és a pénzünkből. S végül imádkozzunk egységben, együtt, Istentől valódi erőt kérve, és kezdjük mindig az ellenségeinkért végzett imával. Áldással. A szellemi harcban nagyon hatékony eszköz.

 

Mit tehetünk még? Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért nem talált rajta „fogást a Sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később sem, mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse. Állandóan függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk vívni, akkor ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell tennünk magunkat Jézus Krisztustól. Vissza kell térnünk Krisztushoz, a világ világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát, Isten szereteturalmát.

 

Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy vissza kell térnünk ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett akadálynak abban, hogy szeresse az embert. Ő szóba állt a szamáriai asszonnyal, aki ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és első misszionáriusává választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő, aki ma az adórendőrség tagjai közül kerülnek ki és a legmagasztosabb politikai csoportból, egy zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy elkötelezett harcosa lehetne. Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is meghívta és meghívná a követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az ellenkultúra képviselőjéről, Keresztelő Jánosról, ma egy szekta vezetőjének tekintenék a hivatalnokok. Beszélgetést folytatott a hithű farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal, aki ma az egyházi hierarchia soraiból kerülne ki. De egy római századossal is, aki ma a tömegbe lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus nem tett kivételt: mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a farizeus Simon házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató katolikus, de a tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy tekintenénk, mint egy kábítószeres, meleg écesre. Az ember mindig fontosabb volt számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény. Az akkori többpárti politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk egyik oldalán sem. Voltak ellenségei és meg is ölték. Ő mégis arra tanított minket, hogy a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk kell legyen, nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi felsőbbrendűség, hanem a szeretet.

 

Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mindezidáig nem tettünk semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. Egyéni szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben. Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból amink van.

 

Ennek a szeretetnek kézzelfogható megvalósítása közösségi szinten részünkről egy szövetség létrehozása, amelynek feladata a fogyatékkal élő testvéreink értelmükben, látásukban, hallásukban, a mozgásban sérültek családjaik és személyes megsegítése. Ennek első lépéseként a Szent Fausztina Irgalmasság Háza segítségével 2020. szeptember 12-én, Kaposváron szeretnék rendezni egy nagy ünnepet a különféle fogyatékkal élőknek és családtagjaiknak. A rendezvény ökumenikus lesz és a civilszervezetekkel összefogva kerül megrendezésre. Erre a napra elkértem a Kaposvár Arénát, hogy méltó körülmények között, színvonalas műsorral ajándékozhassuk meg a szegény és fogyatékkal élőket és családtagjaikat. A rendezvény címe: Örömhír a szegényeknek, a megtört kenyér és a megtört ember. Mert hitem szerint a misében megtört kenyér, ostya és a megtört ember testében is ugyanaz a Krisztus van jelen. Már találkoztunk azokkal a vezetőkkel, akik intézményeikben, vagy szervezeteikben élő kapcsolatban vannak a különféle fogyatékkal élő emberekkel. Szükségünk lesz sok-sok önkéntes segítőre, akik széppé, ünnepélyesebbé tehetik a fogyatékkal élők számára ezt a napot. Jelentkezni önkéntesnek a program végén, a recepciónál lehet.

 

Ezekkel a gondolatokkal kívánok boldog új évet mindnyájatoknak.”

 
Antropozófia, Waldorf iskola (Rudolf Steiner)

Az antropozófia hódít. Virágzanak a Waldorf-óvodák és iskolák, a biodinamikus földművelés, az alternatív weleda-gyógyászat. Cikkünk szerzője, Lothar Gassmann több éven keresztül élt antropozófikus környezetben. Majd elkezdte olvasni Rudolf Steiner írásait. Oldalak ezreiből hámozta ki az antropozófia hatalmas épületének alapjait, és megijedt: ezt a világképet teljességgel összeegyeztethetetlennek találta azzal az élő, keresztény hittel, amellyel Isten időközben megajándékozta őt.

Lothar Gassmann

Az ÉN kultusza

A magukat antropozófusnak nevező emberek közül sokan inkább csak az antropozófia gyümölcseit ismerik, a gyökereit alig-alig. A „félantropozófusok” nagy csapatára gondolok. Ők azok, akik mindent jónak találnak, ameddig nem tudják. mi rejlik mögötte. Én is évekig közéjük tartoztam. Amikor azonban elkezdtem alaposabban olvasni, tanulmányozni Rudolf Steiner írásait, ijesztő, a keresztény hittel összeegyeztethetetlen világkép tárult a szemeim elé.

Az alapító

„Életem” c. önéletrajzában Rudolf Steiner (1825-1925) beszámol arról, hogy már kicsi gyerekként voltak természetfölötti megtapasztalásai, amelyeket környezete értetlenül fogadott. kora uralkodó világnézete, a materializmus nem volt megfelelő számára, hisz ellene mondott a magasabb világokról alkotott elképzeléseinek. Mégis vett át olyan emberek nézeteiből, mint Ernst Haeckel és Friedrich Nietzsche, hogy ezeket kibontakozó „szellemtudományának” „magasabb szintjére” ültesse át.

A horvát Kraljevicában született Steiner 1902 és 1909 között vetette meg az antropozófia alapjait. Hindu és buddhista források mellett különösen Nietzschének „az azonos visszatéréséről” vallott nézetei inspirálták (az ismételt földi élet, a reinkarnáció tana).

Goethe természettudományokkal foglalkozó írásainak kiadójaként és a weimari Goethe-Archívum  munkatársaként Steiner intenzíven foglalkozott a nagy klasszikus természettudományi és filozófiai örökségével.

Goethe kidolgozta az „ősnövényről” mint természetfölötti lényről való elképzelését, amely –szerinte- tartalmazza valamennyi érzékeinkkel felfogható növényt mint felülrendelt ideát. Szellem és anyag egységéről beszélt, amelyben a szellem a domináns elv. Steiner magáévá tette Goethének ezt az elképzelését. Sőt az emberek, ill. az egész világmindenség vonatkozásában is feltételezett egy ősideát, amelyet evolúciós fejlődés és megtisztulás útján kell elérni. A jelenlegi, érzékelhető ember csupán a szellemi emberré válás hosszú útjának egy lépcsőfokát képezi.

1900 táján belépett a Teozófiai Társaságba, amelyet 1875-ben egy médium, Helen Petrovna Blavatsky  alapított. A teozófusok egy szerintük természetfölötti módon „kinyilatkoztatott”, gnosztikus és ezoterikus tanokból gyúrt rendszert képviselnek. Steiner azonban e tanok közül sokkal nem tudott belsőleg azonosulni. A nézetkülönbségek végül oda vezettek, hogy megvált a Teozófiai Társaságtól és 1913-ban megalapította saját szervezetét, az Antropozófiai Társaságot.

A megismerés útja

Ha valaki az antropozófiai megismerés útját akarja járni, annak látnoki (okkult) erők birtokába kell jutnia. A cél ugyanaz, mint bármely más okkult rendszerben, mint például jógában, a gnosztikus út esetében vagy a rózsakeresztes meditációban: az ember teremtse meg önmagában annak az előfeltételeit, hogy a természetfölötti „szellemi világ”, ill. a szellemvilág befelé áramolhasson. Ehhez a külső észlelést egyre inkább ki kell kapcsolni, a gondolkodást, az akaratot és az érzéseket a természetfölötti valóságra kell koncentrálni, és az értelmet ki kell kapcsolni. Steiner négylépcsős módszert fejlesztett ki:

1. A „szellemtudomány” tanulmányozása. Ez mindenekelőtt Steiner könyveinek az olvasását jelenti, méghozzá „előítéletektől mentes” olvasását, aminek hármas célja van: a) a gondolkodás iskolázása-beavatás az antropozófiai gondolkodásba; b) lényegi átformálódás azáltal, hogy az ember teljese beleéli magát az olvasottakba; c) etikai oktatás.

2. Imagináció. Miközben a lélek átadja magát jelképes, szimbolikus elképzeléseknek, szavaknak, formuláknak vagy érzéseknek, ezáltal –Steiner szerint- megszabadul fizikai testétől. Ez az eljárás a hindu meditációs és mantratechnikának felel meg. Az ember tudatának teljes megléte mellett két énné szakad szét, kioltja magát.

3. Inspiráció.  A fizikai testtől való elválás után már nincs szükség külső képekre és szimbólumokra. Az ember képessé válik egy „rejtett írás” (Akasha-krónika) olvasására és érzékiségmentes gondolkodásra; „belső hallásra” tesz szert. A „magasabb én” szellemekkel lép kapcsolatba, amelyek gondolkodnak benne és „asztráltestén” munkálkodnak.

4. Intuíció. Míg az inspiráció azt jelentette, hogy az ember egy szellemi lénnyel lép kapcsolatba, addig az intuíció a vele való tökéletes együttlétet jelenti, amikor az ember már egyesült azzal belsőleg. Ez tehát a természetfölötti megismerés útjának további lépcsőfoka.

Mindazonáltal Steiner tiltakozott a gondolkodást kikapcsoló, alsóbbrendű spiritizmus és a szokásos látnoki gyakorlat ellen. Ennyire különbözne ettől az ő útja? A megismerésnek ez az egész útja azt szolgálja, hogy feloldódjon a személyiség, kikapcsolásra kerüljön a kritikus gondolkodás azáltal, hogy létrejön a „két én”, kioltódik az ember maga és engedi beáramolni a „magasabb világokat”. A pszichológia ezt a folyamatot a valóságérzékelés elvesztésével párosuló személyiséghasadásnak nevezi. Biblikusan vizsgálva azonban arról van szó, hogy az ember démoni hatalmak előtt nyitja meg magát.

Steiner rendszere tekintélyelvű hitrendszer, amely azon áll vagy bukik, hogy hisz-e az ember annak megalapítójában, valamint Steiner megismerési útjában és látomásaiban. Amennyiben Steiner tévedett, akkor az antropozófia egész rendszere kártyavárként omlik össze.

Sok más okkult képességekkel rendelkező emberhez hasonlóan Steiner is beleolvasott az Akasha-krónikába, ebbe a titokzatos éteri krónikába, amely valahol az ég és föld között lebeg, és amelyben –szerintük- a múlt, jelen, jövő minden eseménye fel van jegyezve. Ez a hinduizmusból levezetett világemlékezet, amelybe a meditáló a makrokozmosszal történő egybeolvadás révén hatolhat be.

Hogy megtudjon valamit a múltról, Steiner az Akasha-krónika segítségével a múlt szereplőinek lelkébe tapogatózott vissza. Például Caesar lelkével ő is átélte Caesar csatáit. Nem más ez, mint a halottidézésnek, a spiritizmusnak az okkultizmus területéről ismert jelensége, még ha magasabb, „tudományosnak” álcázott szinten is. „Az ilyen praktikák pedig utálatosak az Úr előtt (5Móz 18,9-14).

Az én kultusza

Az antropozófia az én kultusza a bibliai verseket, mint pl. a Galata 2,19-20 („többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem”) úgy értelmezik át, hogy bár az alsóbbrendű énem meghalt, azonban Krisztus mint magasabb rendű énem feltámad. Krisztust nem reális személyiségnek tekintik, hanem bizonyos mértékben mint az ember részét, végletekig kiélezve ezzel az ember önistenítését.

A bibliai kinyilatkoztatás szent Jézus Krisztus az Élő, személyes Isten Fia. Ő az egyetlen út az Atyához. Helyettünk vállalt kereszthalála által bűneinkből való tökéletes megváltást és szabadulást szerzett nekünk, és feltámadása ereje által örök életet kínál minden embernek, aki csak hisz Őbenne.

Steiner azonban „elvet” csinált Krisztusból, egy olyan kozmikus impulzust, amely az evolúció hajtóereje. Steiner szerint Krisztus az önmegváltást beindító löket, amely az evolúciós folyamatban a különböző megtestesülések által történő továbbhaladásra, valamint jó cselekedetek halmozására indít. Két teljesen különböző világ ez, Az antropozófiában a bibliai kinyilatkoztatás helyére emberi-okkult spekuláció lép.

De nem tesznek-e az antropozófusok sok jót is?

Talán többen is felteszik magukban ezt a kérdést, és felületesen szemlélve vitathatatlanok az antropozófia pozitív hatásai. Meg kell azonban néznünk a cselekedetek indítékait is. És akkor fény derül arra, hogy az antropozófia tanának hátterében a karma-gondolat rejtőzik, tehát az a törekvés, hogy az ember jó cselekedetek által megváltsa önmagát. Ez azonban ellentétben áll a megváltásról szóló örömhírrel. Az ember nem tudja magát megváltani, csak Isten üdvözít. Csak az részesül a megváltásban, aki teljes bizalmát Jézus Krisztusba veti és hisz abban, hogy bűneiért őhelyette Jézus halt meg.

Természetesen a jó cselekedetek mindentől függetlenül jó cselekedetek maradnak. Legalábbis az emberek szemében. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy ezek Isten szemszögéből nézve is jók. Isten szemében az a jó, ami az Ő akaratával összhangban történik. Ha valaki saját tettei által akarja megszerezni a saját megváltását, akkor Isten szemében ezek a cselekedetek nem lehetnek jók. Mint mindenben, itt is érvényes azonban hogy Isten –egyedül Isten- ismeri és látja az egyes ember szívét. Ő az, aki ismeri mindaz Ön indítékait, mind az enyémeket. Megítélhetjük az antropozófia tanát, de nem az egyes antropozófusokat (Máté 7,1).

Gyökerek nélkül nincs gyümölcs. Azt jelenti ez, hogy az antropozófiai pedagógiát, gyógyászatot, mezőgazdaságot, művészetet és minden antropozófiai aktivitást meghatároz és átitat Steiner világnézete, okkultizmusa.

Pedagógia

A pedagógiában például a steineri emberkép határozza meg, hogy mit és mikor tanítanak. A tanítást a négy testről szóló tan értelmében hétéves ritmusban osztják fel. A tanár feladata, hogy „inkarnációs segítséget” nyújtson a gyermeknek. Az embert az evolucionizmus és az optikus humanizmus ideológiájának megfelelően tökéletesedésre képesnek és jónak tekintik. Különféle mesék, mondák és mítoszok mellett bibliai történeteket is feldolgoznak, ami a vallások összemosását szolgálja.

Antropozófiai fogalmak, gyakorlatok, tananyagok (pl. euritmia) és építészeti stílusok rányomják bélyegüket az iskola mindennapi életére, ha másképp nem, hát rejtett módon. Folyamatos a hívogatás az Antropozófiai Társaság rendezvényeire és gyakran az antropozófiai talajon kialakult Keresztyének Közössége (Christengemeinschaft) emberavatásaira is. A Waldorf-iskolák élete világnézeti szempontból semmiképp sem semleges tehát.

Gyógyászat

Az antropozófiai gyógyászatban is az ember látható-érzéki és láthatatlan-érzékfeletti testekre felosztása uralja a diagnózis felállítását és az orvosság megválasztását. „Titokzatos erők” és „hierarchikus szellemlények” beszélnek állítólag az emberrel a gyógyélelmiszerek és egyéb gyógyászati szerek által. Az anyagok nem halottak, hanem olybá veszik ezeket, mintha lélekkel ruházta volna fel őket egy „természetfeletti szellemvilág”, amely –például homeopátiás módszerekkel felébresztve- hat a testben. Ilyen szerek a Weleda- ás Wala-termékek.

Mezőgazdaság

A Steiner által kifejlesztett biodinamikus mezőgazdaságban szintén szellemhordozónak, a föld és a kozmosz erőit hordozónak számítanak az anyagok. Asztrológiai csillagképek és alkimista folyamatok bevonásával állítják elő a preparátumokat és „dinamizálják” ezeket, azaz befogják bennük a kozmikus energiát.

Lássunk erre két példát: Steiner „Mezőgazdász tanfolyamában” (Landwirtschaftlischer Kurs) a következő „receptet” ajánlja mezei pockok ellen:

„Amikor a Vénusz a Skorpió jegyében áll”, akkor szerezzük meg ezt a pocokbőrt. Elégetjük, majd óvatosan összeszedjük azt, ami eközben keletkezik a hamu elégése által, egyáltalán ami alkotórész kiesik- (…) És abban, ami itt a tűzben megsemmisül, visszamarad a mezei pocok reprodukciós ereje elleni negatív erő. Ha mármost Ön ezt az ily módon nyert borsot (…) kiszórja földjeire, amennyiben az helyesen a Vénusz és a Skorpió együttállásakor vitetett keresztül a tűzön, akkor Ön egy olyan szert nyert, amely miatt a mezei pockok kerülni fogják az Ön földjeit.”

A tehénszarv trágyával kapcsolatban Steiner a következőket mondja:

„Azáltal, hogy beástuk a tehénszarvat annak trágyatartalmával együtt, konzerváljuk a tehénszarvon belül azokat az erőket, amelyeket a tehénszarv szokott magában a tehénben kifejteni, méghozzá annak a visszasugárzását, ami éltető és asztráli (…) És a tehénszarv trágyatartalmát ezek az erők (…) belsővel megelevenítik (…) Az egész eleven-mivolt konzerválódik ebben a trágyában…”

Ezekben az idézetekben megfigyelhetjük az asztrológia és a mágia kapcsolódását.

A biodinamikus mezőgazdaság a maga Demeter-termékeivel (Demeter volt a görög pogány termékenység-istennője) világosan megkülönböztetendő más biológiai földművelési módszerektől (pl. a biológiai-organikus vagy az integrált termesztési módszertől), amelyek nem alkalmaznak ilyen okkult eljárásokat.

Művészet

Az antropozófiai művészetben (pl. az euritmiában vagy építészetükben) az a cél, hogy kifejezésre jusson az érzékfeletti világok jelenléte a nyelvi elemeken, a mozgáson és a térbeli kialakításon keresztül.

„Tapogatózó kérdőhangulattal lesi az ember magában a magánhangzók és mássalhangzók, a bolygók és állatkörállások mozgását, hogy a szellemi erők és mozgások nyomára bukkanjon, amelyek Földünk és  az ember formagazdagságát alkották…Hiszen az euritmia folytatni szeretné azt a munkát, amelyet a magasabb lények a születés előtti individualitással, majd az első életkorban a test képzése, a járni, beszélni és gondolkodni tudás érdekében kifejtettek (idézet E. Göbel „Eurithmie im Kindergarten” – Euritmia az óvodában c. írásából).

Az euritmiában és a steineri misztériumdrámában szabályos szellemtáncokat adnak elő.

Szeretnék mindenkit óvni az antropozófiai intézményektől. Még ha közvetítenek is olyasmit, ami első pillantásra jónak, helyesnek és elbűvölőnek találunk, mégis ezen az elbűvölésen keresztül tör be oda a sötétség hatalma. Nem hiába figyelmeztet bennünket a Biblia, hogy a Sátán „a világosság angyalának adja ki magát „(2 Kor  11,14). Aki azt gondolja, hogy megszerezheti az antropozófia gyümölcseit anélkül, hogy a gyökerekből is részesedne, az saját magát csapja be.

Világos beszéd

A Biblia világosan és egyértelműen bírálja az antropozófiát. Pál apostol ezt írja az 1 Kor 2,1-5 igeversekben:

„Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem, mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten bizonyságtételelét. Mert úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, róla is mint a megfeszítettről. És én erőtlenség, félelem és nagy rettegés között jelentem meg nálatok. Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével, hogy hitetek ne az emberek bölcsességén (görögül: sophia anthropo=antropozófia), hanem Isten erején nyugodjon."

(Az ETHOS újság 1997/4. sz.  5-7. oldalán megjelent cikke)


 

Milyen a Waldorf iskola?

USA: Waldorf tanárok állítják, hogy Lucifer vezetése alatt állnak

A topic című lap számol be egy igencsak különös kaliforniai szövetségről, amelyben hívő keresztények fogtak össze a vallások mindennemű köztámogatását ellenző polgárokkal. Szervezetük, amely az "emberek a legális és nem szektás iskolákért" elnevezést viseli (angol rövidítése PLAN), beperelte Sacramento város tanügyi igazgatását, és azt akarja elérni, hogy azonnali hatállyal szüntessék be néhány Waldorf iskola állami finanszírozását. A vádiratban az olvasható, hogy a Waldorf iskolák elválaszthatatlanok az antropozófiától, azaz egy okkult eredetű vallástól. A PLAN egyik vezetője dolgozott egy ideig a kaliforniai Waldorf iskolák egyikében, míg le nem lepleződött előtte a tanítás vallási jellege. A Waldorf tanároknak készült képzési anyagokban felfedezett különböző szövegeket, okkult tudományról", "szellemi hierarchiákról" és "az ember szellemi vezetéséről". A Waldorf tanárok a diákokat azok csillagjegyétől függően 4 csoportba osztották. Hitvalló keresztények számára teljességgel elfogadhatatlan továbbá egy sokatmondó kijelentés a "Túlélési útmutató Waldorf tanárok részére" c. kiadványban. amelyet a területileg illetékes tanügyi hivatal képzési forrásanyagként engedélyezett. Ebben a Waldorf képzés vezetője a következőket írja: "A legtöbb dolog, ami tanári munkánkhoz, felkészülésünkhöz, művészi, sőt meditatív munkánkhoz hozzájárul, Lucifer vezetése alatt áll. Az ő felügyelete alatt nagyszerű tanárok lehetünk, mivel sok mindent neki köszönhetünk, ami a múltban a civilizáció és kultúra felvirágzását jelentette."

(ETHOS újság, 2000/2. sz.)   Forrás: www.karizmatikus.hu

 
Látogatók
Indulás: 2010-11-12
 
Névnap

 
Aktuális

 

 

 

 

 

 
FILM

MOLOKAI: Az átok szigete

 

 
Maiige

 
Hírek
 
Mária Rádió

 
Imádságok
 
Dalszövegek

 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.